Konferens Umeå

Tips om konferenslokaler

Unika lösningar för företaget

Varje företag har sin speciella inriktning och behöver sina egna rutiner. Därför måste man ta fram lösningar som är individuellt anpassade och kommer till maximal nytta på just den firman.

Det är ganska enkelt, egentligen. Precis som när vi väljer kläder, kan inte ett plagg passa alla. Man måste individanpassa, måttbeställa, skräddarsy. En del företag har två anställda, andra har tvåhundra. Det är viss skillnad på lönerutinerna, kan man säga, bara för att ta ett exempel. Den del som dominerar i ditt företag är säkert det område som du satsar mest resurser på. Det kan vara lönesystem i ett företag, och det kan vara telefoni i ett annat. För det är teknologi det handlar om, det måste vi utgå från.

Lagerhantering kan variera

Några företag har bara ett fåtal produkter och tjänster att sälja, medan andra kan ha tusentals artiklar på sitt lager. Det ska inventeras och räknas, och värdet ska beräknas i bokslutet enligt alla konstens regler. Det görs inkuransavdrag och lagernedskrivningar. Kanske satsar man lite extra krut på artikelregister och lagerhantering. När kunderna ringer, måste man veta hur många artiklar det finns kvar av just den efterfrågade varan. Givetvis med hjälp av datorn. Men det förutsätter också ett fungerande datorsystem, så att även order registreras. Det ringde en annan kund för tre minuter sedan och beställde tusen exemplar av just den varan, och då pratade han med din kollega. Detta måste på något vis dras av från det tillgängliga antalet just nu, när just din kund ringer och vill beställa samma saker. Många företag har faktiskt inget lager alls, till exempel en hundpassare eller barnvakt. Den som säljer en konsulttjänst har möjligen ett lager av informationsbroschyrer, det är allt.

Telefoni i ett datasystem

Kommunikationer har också förändrats mycket. Numera integreras datorer och telefoner, och det skapas smarta funktioner som kan kopplas ihop trådlöst hur som helst. Nya sortens telefonväxlar kan göra allt från att vara en helt vanlig telefon till att sammanställa listor över kundsamtal, och rentav vara ett försäljningsverktyg. Allt är digitaliserat, kan finnas i molnet, och det är oberoende av tid och plats. Till och med en sådan sak som att övervaka sina anställda sker på subtila sätt, med elektronisk hjälp. Hur länge pratar din säljare med en kund? Hur ser hans försäljningssiffror ut, och hur är det med hans lönsamhet? Vid vilken tid loggade han in i nyckelsystemet? Allt detta kan räknas in i unika lösningar för ditt företag. Vi rekommenderar att läsa mer på denna webbsida: https://www.bokföringstockholm.nu

27 mar 2020

Välkommen

Här finner du tips om vad du bör tänka på när du skall anordna en konferens, som till exempel plats och lokalens utformning.