Konferens Umeå

Tips om konferenslokaler

Att skapa intresse genom visitkort

Både privatpersoner och företag har visitkort idag. De flesta hamnar i någons plånbok och där blir det liggande. Så vad kan man göra för att inte bli ett av alla visitkort som glöms bort.

Det finns många strategier bakom ett lyckat intryck. För det är precis vad det handlar om. Att skapa något som stannar kvar hos mottagaren länge och som gör att personen i fråga plockar fram visitkortet ur plånboken och gör det där viktiga samtalet som man särskilt som företagare är så beroende av. Det som gör att bollen sätts i rullning. Bokningar och beställningar börjar rulla in. Varför inte börja med att hitta ett företag som gör professionella visitkort i Stockholm. Se vad som finns på marknaden och vilket företag som kan hjälpa dig att skapa den unika imagen.

Design

Att först sätta sig ner och fundera på vad visitkortet ska användas till och vad det ska generera är en bra start. Kortet behöver passa kundgruppen man vänder sig till på ett tilltalande sätt. Har man dessutom lyckats skapa en logga som längre fram säger tusen ord utan att man behöver ha ett enda skrivet, då har man nått sitt mål. För när man byggt upp sitt varumärke kring sin logga då kommer det att vara symbolen för allt det som företaget står för, både när det gäller produkter, tjänster och värderingarna. Så det gäller att vara säker på vad man vill ha, loggan kommer nämligen att finnas med länge.

Snyggt och enkelt

Vid skapandet av ett visitkort är det viktigt att få den rätta känslan. Det handlar absolut om loggan. Men redan valet av papper och om det ska vara matt eller blankt är viktigt. Likaså val av textens färg och typsnitt. Helhetsintrycket ska vara stilrent och enkelt. Där ska budskapet om vilket företag det gäller vara tydligt likväl som kontaktuppgifterna. Förr fanns regler för hur visitkort skulle se ut, men idag kan man bestämma helt själv över alla detaljer. Vissa väljer endast text medans andra tycker om att ha en bild antingen på sig själva eller något som är specifikt för företaget. För även om visitkortet ska vara enkelt så är det viktigt att det speglar företaget. Ett företag som säljer ekologiska varor kanske väljer ett visitkort med ett mattare papper och jordfärger, medans en revisionsbyrå kanske väljer endast svart tydlig text och en företagslogga. Allt handlar om att skapa ett trovärdigt intryck.

29 sep 2020

Välkommen

Här finner du tips om vad du bör tänka på när du skall anordna en konferens, som till exempel plats och lokalens utformning.